ВІД ІДЕЇ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ: СПІВІНІЦІАТОР “ТАЧКИ НА ТРОКАЧКУ” ВІКТОР ШЕВЧЕНКО ПРО СТАРТ ТА ПЕРШІ УСПІХИ ПРОЄКТУ

Віктор Шевченко – співініціатор  Проєкту, офіцер управління логістики штабу Командування Сил ТрО ЗСУ, співвласник групи логістичних компаній ZAMMLER, розповів як виникла ідея “Тачок на ТРОкачку”, які машини потрібні на фронті, скільки коштує ремонт та хто з цим допомагає. 

Вікторе, розкажіть як і коли народилася ідея проєкту?

Насправді, я почав думати про це ще наприкінці весни. Тоді почали формуватися нові батальйони та виходити на “передок”. Їм було потрібно виїжджати, але не вистачало вантажних машин. З часом ця потреба стала ще гострішою. Тому ми порадились із командуванням сил ТрО ЗСУ і вирішили використовувати старі військові машини. Зазвичай відновленням таких машин у ЗСУ займаються спеціальні рембригади. Але вони фізично не встигали, роботи і так вистачало, а тут ще й ми зі старими “тачками”.  Тож треба було залучати цивільні СТО. Зрештою, вся процедура: від першої розмови про пошук авто і до ремонту першого ГАЗ-66 зайняла півтора місяця. За цей час ми узгодили всі формальні моменти, подивилися машини, знайшли цивільні СТО та майстрів, які нам допомагають.

А чому саме ГАЗ-66, у чому його перевага на фронті? 

Все просто. Це ж військова автівка, до того ж – непримхлива і підходяща для будь-яких умов: бруд, болото, гірська місцевість. Вона може перевозити і вантаж (до 3-х тонн, як і деякі цивільні – але ж цивільні зазвичай їздять по асфальту), й особовий склад – у кузові під тентом. А якщо кузов зняти – можна встановити артилерійську установку.

А ще вона доволі проста у ремонті. Механіки жартують, що в польових умовах цю вантажівку можна “зібрати із того, що під рукою”.

Які машини ще “прокачуєте”?

Крім ГАЗ-66, це може бути ЗІЛ-131, різні “Урали” і “Камази”, БТРи. Для фронту головне, щоби ці машини були повнопривідними.

Але ж на війні не можна гаяти часу, скільки триває ремонт одного авто?

Все залежить від стану. Зазвичай, одна автівка – це від 14 до 20-ти днів. І половина цього часу – це пошук або очікування запчастин. Раніше на ці автівки ставилися запчастини із Росії чи Білорусі, але зараз ви ж розумієте…Ми всюди шукаємо китайські.

На сьогоднішній день ми уже відремонтували і поставили “на колеса” 17 авто, ще 21 машина – у плановому ремонті. Але насправді це не так багато. Спільними зусиллями хочемо вийти загалом на 1000 штук. Ну а глобальна і нагальна потреба – це 4000 автівок.

Ви кажете є проблема із запчастинами, де взагалі їх берете? 

Де тільки можна: на спеціалізованих ринках, передивляємося багато приватних оголошень. У цих авто типові “хвороби”: проблеми із гальмівною, паливною системою, зчепленням. Тому і доводиться обирати запчастини з урахуванням цих проблем.

Зараз шукаємо виходи на великі українські компанії, які виробляють запчастини – аби вони долучилися до відновлення машин.  З-поміж найдорожчого (якщо  двигун справний) – спеціальна гума. На військові вантажівки не переставиш комплект з цивільних. А одне колесо на ГАЗ-66 коштує від 20 000 гривень. Інколи трапляються по 10-12, але це якщо зроблять знижку для ЗСУ. А треба 4 шт. та запаска. А на “Урали”, “Камази” та “Зіли” – взагалі 6 шт. плюс запаска.

А чому ви “прокачуєте” старі військові вантажівки, а не купуєте ті, що “на ходу”?

Справа у коштах. Середня вартість ремонту однієї старої вантажівки із запасів ЗСУ – 3000 доларів. А ціна одного вживаного військового авто, приміром на аукціоні у США, – це щонайменше 15 000 доларів. Додайте сюди вартість доставки, ремонту (а він теж потрібен), заміну фільтрів і т.д. Тому ремонтувати те, що є – однозначно вигідніше і швидше.

Яка середня тривалість життя автівки на фронті?

Тут важко сказати однозначно – надто багато непередбачуваних факторів. Наприклад, цивільна “швидка” живе 2-3 тижні, вбивається “ходова”. Нещодавно мені розповідали історію про позашляховик, який доправляв пораненого лісом. Зазвичай шлях займав 40 хвилин, долетіли за 17. Очевидно, що з машини витисли максимум, щоби врятувати життя.

З 4-х перших відремонтованих вантажівок, яких ми відправили на схід – однієї уже немає. З одного боку військові авто живуть довше, бо пристосовані до таких умов. А з іншого – від вибухів та прямих влучань ніхто не застрахований.

Хто допомагає вам зараз? І до кого ви звернулися першим по підтримку в рамках проєкту?

Це був і є Роман Городечний, співвласник компанії REGNO. Його я знаю ще з мирного життя. Це один із клієнтів ZAMMLER, до того ж – також служить у ЗСУ. Коли я поділився з ним своєю ідеєю, то перше про що спитав Роман: машин потрібні тисячі, де візьмем гроші на ремонт такої кількості? От після цього і почали глобально обмірковувати проєкт. Тепер самі у справі й інших запрошуємо.

ПІДТРИМАТИ ПРОЄКТ

ПІДТРИМАТИ ЯК ФІЗОСОБА

Долучайтесь до ремонту авто

ПІДТРИМАТИ ЯК БІЗНЕС

Ставайте нашим партнером

ЗАЯВКА НА РЕМОНТ ТА ОТРИМАННЯ ВАНТАЖІВКИ

Ремонтуємо
моделі машин:
ГАЗ-66,УРАЛ-4320, ЗІЛ-131,
УАЗ-452, КРАЗ-255,  БТР-60 

*Якщо ви представляєте Сили ТРО ЗСУ і потребуєте військової вантажівки
(працюємо з марками ГАЗ 66, Урал 4320, ЗИЛ 131, УАЗ 452, КРАЗ 255, КамАЗ) залиште заявку тут:

Дякуємо за звернення!

Ми зв’яжемося з Вами найближчим часом!

Донатити